VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
pro dodávky sypkých materiálů a související služby
společnosti SYPKÉ HMOTY s.r.o.
se sídlem 28. října 205/45, PSČ 702 00 Moravská Ostrava, Ostrava
IČ 057 25 437 DIČ: CZ05725437
zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v
Ostravě oddíl C, vložka 69050
I. Platnost obchodních podmínek
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se vztahují na veškeré závazky mezi společností SYPKÉ HMOTYr.o. (dále jen „Dodavatel“) při dodávkách materiálů, produktů a služeb (dále jen „Zboží“) a odběrateli tohoto Zboží (dále jen „Odběratel“ a s Odběratelem „smluvní strany“), pokud na VOP bylo při uzavření předmětné rámcové nebo dílčí smlouvy (dále jen „Smlouva“) mezi smluvními stranami odkázáno a dále ve všech následujících případech uzavření smlouvy mezi smluvními stranami (aniž by již muselo být na tyto VOP odkazováno), ledaže bude odkázáno na jinou verzi obchodních podmínek Dodavatele. Tím se vylučuje použití obchodních podmínek Odběratele, pokud nejsou výslovně společností SYPKÉ HMOTY s.r.o. akceptovány.
- Pro účely těchto VOP a souvisejících Smluv se označení „Dodavatel“, „Odběratel“, „Smlouva“, „Objednávka“ používá ve všech případech, kdy je uzavírána jakákoli Smlouva s Odběratelem např. kupní smlouva, smlouva o dílo či jiná obdobná smlouva, ve kterých Dodavatel vystupuje jako prodávající, zhotovitel nebo jinak označené postavení subjektu poskytujícího věcné nebo charakteristické plnění dle předmětu podnikání Dodavatele, přičemž ustanovení těchto VOP se na takový vztah použijí dle povahy sjednávané Smlouvy přiměřeně. Výrobcem se pro účely těchto VOP rozumí jakýkoli dodavatel Dodavatele, či jemu v dodavatelském řetězci předcházející dodavatel.
- V případě uzavření Smlouvy ústně, je kterákoli ze smluvních stran oprávněna vyhotovit písemné potvrzení obsahu Smlouvy odkazující na použití těchto VOP; použití § 1757 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, je vyloučeno.
- Odběratel je při uzavírání Smlouvy v postavení spotřebitele tehdy, pokud uzavírá Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
- Odběratel je při uzavírání Smlouvy v postavení podnikatele tehdy, pokud je podnikatelem ve smyslu platných právních předpisů a uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností. Pokud Odběratel uvede v objednávce své identifikační číslo, považuje se pro účely těchto VOP vždy za Odběratele – podnikatele.
- Pro případ, že Odběratel je spotřebitelem, se tyto VOP s výjimkou čl. … neuplatní.
II. Úvodní ustanovení
- Dodavatel v rámci své podnikatelské činnosti dodává materiály a služby specifikované v čl. III těchto VOP či dle ujednání smluvních stran Odběratelům, se kterými uzavřel Smlouvu, do ujednaného místa plnění.
- Místem plnění je Dodavatelem určená provozovna jeho nebo jeho subdodavatele, popř. jiné místo dle určení ve Smlouvě (dále jen „Místo plnění“).
- V případě, že z předmětu Smlouvy vyplývá převod vlastnického práva k dodávanému Zboží, pak se Dodavatel zavazuje odevzdat předmět Smlouvy Odběrateli a umožnit mu nabýt vlastnické práva dle podmínek těchto VOP a Odběratel se zavazuje Zboží převzít a zaplatit za něj sjednanou cenu.
III. Smluvní vztah
- Smluvní vztah mezi Dodavatelem a Odběratelem je založen Smlouvou, která vzniká zejména:
- Uzavřením příslušné písemné smlouvy mezi Dodavatelem a Odběratelem;
- Převzetím objednávky Odběratele a jejím potvrzením ze strany Dodavatele;
- Převzetím objednávky Odběratele a dodáním objednaného Zboží, resp. jiným splněním;
- akceptací nabídky Dodavatele ze strany Odběratele učiněnou jak písemnou, tak ústní nebo konkludentní formou.
- Návrh Odběratele na uzavření Smlouvy je Dodavatel oprávněn přijmout ve lhůtě nejméně jednoho týdne.
IV. Předmět plnění
- Předmětem plnění Smlouvy dle těchto VOP se rozumí zejména:
- dodávka sypkých hmot a jiných materiálů včetně přepravy;
- přeprava materiálů;
- pronájem stavebních strojů a zařízení;
- převzetí a ukládka zemin, stavebních odpadů;
- drcení a třídění materiálů a odpadů;
- jiné služby specifikované ve Smlouvě.
(dále jen „Zboží“).
V. Podmínky provádění dodávek Zboží
- Pro uskutečnění dodávky Zboží je Odběratel povinen označit osobu/osoby, které jsou oprávněny Zboží v Místě plnění převzít a podepsat dokumenty Dodavatele. V pochybnostech se má vždy za to, že osoba, která přejímá Zboží v Místě plnění, je k takovýmto úkonům oprávněna.
- Oprávněnými osobami Dodavatele jsou výlučně osoby takto Dodavatelem označené.
- Odběratel je povinen v Místě plnění dodávky zajistit převzetí dodávky a potvrzení řádné a včasné dodávky Zboží podpisem oprávněné osoby na dodacím listě či jiném dokumentu (dále jen „Dodací list“).
- Dodavatel splní řádně svou povinnost dodat Odběrateli Zboží jeho dodáním do Místa plnění. Dílčí dodávky jsou přípustné, není-li výslovně dohodnuto jinak.
- Odběratel je povinen převzetí Zboží stvrdit na Dodacím listu. Předáním Zboží Odběrateli na něho přechází nebezpečí škody na Zboží.
- Oprávněná osoba Odběratele je při převzetí Zboží povinna ověřit, zda jsou údaje na Dodacím listu v souladu s Objednávkou a skutečným stavem dodávky Zboží. Podpisem Dodacího listu bez uvedení výhrad se má za to, že dodávka byla provedena řádně a včas v souladu se Smlouvou/Objednávkou.
- Je-li Místem plnění jiné místo než provozovna Dodavatele, je Odběratel povinen zajistit zejména:
- podmínky pro plynulou přepravu Zboží, jeho vykládku a uložení v Místě plnění;
- seznámení Dodavatele s příjezdovými trasami včetně konkrétních vjezdů na Místo plnění, a to před zahájením přepravy;
- bezpečnost, přístupnost, sjízdnost, dostatečnou nosnost a osvětlení příjezdových komunikací včetně místa vykládky;
- bezpečné a dostatečně prostorné místo pro umístění dopravních prostředků v místě vykládky;
- místo pro očištění přepravního prostředku nebo jeho nástavby po ukončení vykládky;
- potřebné provedení uzávěr silnic a chodníků;
- pro přejímku a vykládku Zboží podmínky odpovídající obecně platným předpisům o bezpečnosti práce a ochraně zdraví;
- povolení k vjezdu dopravních prostředků, je-li toho třeba např. při dopravních omezeních;
- přítomnost oprávněné osoby v době dodání a Místě plnění s odpovídajícími znalostmi a zkušenostmi, která je odpovědná za převzetí Zboží, jeho staveništní dopravu, ukládání a ošetřování.
- V případě nesplnění povinností Odběratele dle předchozího článku má Dodavatel právo odmítnout dodávku Zboží a požadovat zjednání nápravy ze strany Odběratele. V případě, že není bez zbytečného odkladu zjednána náprava a z tohoto důvodu nelze realizovat dodání Zboží, je Dodavatel oprávněn odepřít plnění a uplatňovat náhradu škody vzniklé z důvodu takto nerealizované dodávky. V případě nesplnění některé z povinností Odběratele nemůže nastat prodlení Dodavatele s dodáním Zboží.
- Odběratel je povinen zajistit veškerá veřejnoprávní i soukromoprávní povolení, souhlasy včetně stavebního povolení, záborů veřejných ploch a komunikací potřebných k vykládce Zboží a Dodavateli takováto místa jednoznačně určit při vykládce Zboží.
- Odběratel dále odpovídá za a nese spojené náklady s:
- potřebným očištěním dopravních prostředků tak, aby nedocházelo ke znečišťování komunikací při výjezdu ze stavby;
- očištěním komunikací, budov, pozemků, vodních ploch a vodotečí;
- řádnou a včasnou přejímku Zboží tak, aby nadměrně dlouhou přejímkou nedošlo ke znehodnocení zboží.
- Dodavatel je oprávněn z důvodu mimořádných i obvyklých klimatických podmínek omezit či přerušit dodávku Zboží. Takovéto přerušení či omezení dodávek se nepovažuje za porušení smluvních povinností Dodavatele. Pokud takovéto přerušení nebo omezení trvá alespoň jeden týden, je kterákoli smluvní strana oprávněna od Smlouvy co do zbylého rozsahu plnění odstoupit.
VI. Přípustná tolerance
- Dodavatel a Odběratel si sjednávají jako rozhodující hmotnost dodaného Zboží, hmotnost Zboží zjištěnou na váze Dodavatele, popř. Dodavatelova subdodavatele (dle volby Dodavatele).
VII. Výhrada vyčerpání zásob
- Dodávky na základě Smlouvy jsou sjednány s výhradou vyčerpání zásob. Neobdrží-li Dodavatel od svého subdodavatele Zboží, je oprávněn od Smlouvy s účinky od počátku odstoupit, aniž by byl povinen Odběrateli plnit cokoli nad rámec případného vrácení zaplacené části ceny Zboží.
VIII. Ceny a platební podmínky
- Veškeré ceny za dodávky Zboží jsou sjednávány dohodou mezi Dodavatelem a Odběratelem učiněnou ve Smlouvě. Nebude-li cena za Zboží takto dohodnuta, platí, že cena zboží byla sjednána dle aktuálního ceníku Dodavatele zveřejněného na internetových stránkách Dodavatele nebo v místě odběru zboží (dále jen „Ceník“)
- Dodavatel je plátce daně z přidané hodnoty, proto k cenám bude vždy připočtena daň z přidané hodnoty ve výši odpovídající sazbě daně ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.
- Cenu je Odběratel povinen Dodavateli zaplatit:
- zálohově předem (částečně nebo v plné výši), pokud to bude Dodavatel požadovat;
- v hotovosti nebo platební kartou při převzetí Zboží, není-li jiné dohody nebo požadavku Dodavatele (v případě hrazené zálohy bude takto doplacen zbytek ceny);
- po dodání Zboží na základě vystavené faktury se splatností 14 dní ode dne jejího vystavení, pokud se tak Dodavatel s Odběratelem dohodli;
- V případě bezhotovostní platby vystaví Dodavatel pro jednotlivé dodávky Zboží daňový doklad – fakturu bez zbytečného odkladu po jejím uskutečnění. Postačí, pokud Dodavatel vystaví fakturu pouze elektronicky a zašle ji Dodavateli e-mailem s čímž odběratel výslovně souhlasí. Odběratel je v této souvislosti povinen sdělit Dodavateli emailovou adresu. Pokud tak neučiní, má se za to, že faktura byla dodavateli řádně doručena.
- Povinnost zaplatit se považuje za splněnou, je-li platba řádně identifikována (označena správným variabilním symbolem, popř. dalšími platebními údaji) a připsána ve správné výši na bankovní účet Dodavatele.
- V případě, že Odběratel používá službu papírové fakturace zahrnující doručení poštovní službou, pak má Dodavatel nárok na poplatek ve výši 100 Kč vč. DPH za každou jednotlivou fakturu.
- Oprávněné námitky k obsahu vystaveného daňového dokladu je Odběratel povinen uplatnit nejpozději do tří (3) pracovních dnů ode dne jeho doručení. Námitky se považují za odsouhlasené.
- V případě jakéhokoli prodlení Odběratele, byť i jen s částí dluhu, je Dodavatel oprávněn:
- požadovat u všech dalších dodávek zálohu, předplatbu na cenu nebo platbu v hotovosti proti dodání Zboží;
- požadovat doplacení ceny o poskytnutou slevu, která tímto zaniká;
- přerušit veškeré další dodávky Zboží, a to do doby splnění dluhu; a
- odstoupit od Smlouvy dotčené porušením nebo i jiných či všech s účinky ke dni, kdy je odstoupení doručeno Odběrateli.
- Odběratel není oprávněn zadržovat platby či jiná plnění Dodavateli, a to ani v případě uplatnění vad Zboží.
- Smluvní strany se dohodly, že vzájemné pohledávky může Odběratel započíst jednostranně pouze v případě soudem pravomocně přiznané pohledávky Odběratele.
- Podkladem pro fakturaci množství dodaného Zboží je především Dodací list či obdobný dokument Dodavatele. Odběratel není oprávněn namítat množstevní nesoulad, pokud účtované množství odpovídá množství dle dodacího listu, ve vztahu ke kterému nebylo množství dodaného Zboží vytknuto do jednoho pracovního dne od dodání. Absence námitky ve stanovený čas se považuje za odsouhlasení obsahu Dodacího listu a odsouhlasení množství dodaného Zboží.
- V případě, že:
- Odběratel vstoupí do likvidace; nebo
- bude ve vztahu k Odběrateli zahájeno insolvenční řízení; je Dodavatel oprávněn pozastavit provedení všech dodávek Zboží na dobu trvání uvedených skutečností a/nebo kdykoli v této době od Smlouvy odstoupit, dokud Odběratel nezaplatí všechny své (byť dosud nesplatné) dluhy ze Smluv a pokud ve vztahu k budoucím Smlouvám nebude cenu platit předem, popř. neposkytne-li dostatečné zajištění svých současných i budoucích dluhů z Dílčích smluv
- Odběratel je povinen nahradit Dodavateli veškeré náklady spojené s vymáháním/uplatněním pohledávky, včetně nákladů na zaslání upomínky, nákladů třetích stran, které na základě smluvního vztahu budou pohledávku pro Dodavatele vymáhat, nákladů soudních/rozhodčích poplatků, nákladů na právní zastoupení apod.
- Odběratel není oprávněn postoupit jakékoliv své pohledávky vzniklé na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, ani k těmto pohledávkám zřídit zástavní právo k zajištění svých dluhů nebo dluhů třetích osob, bez předchozího písemného souhlasu Dodavatele.
IX. Změna ceny
- V případě, že dojde ke zvýšení vstupních cen surovin, materiálů a služeb, je Dodavatel oprávněn oznámit Odběrateli zvýšení ceny za Zboží. Pokud Odběratel souhlasí nebo ve lhůtě jednoho pracovního dne od Smlouvy neodstoupí, je zvýšení ceny závazné.
- V případě nepředpokládaného navýšení nákladů na přepravu (např. nutné objízdné trasy) je Dodavatel oprávněn jednostranným oznámením Odběrateli přiměřeně zvýšit cenu Zboží, a to i v případě, že Dodavatel dodává Odběrateli výhradně přepravu; toto zvýšení ceny je závazné.
- V případě, kdy je cena Zboží sjednána včetně dopravy, přičemž dojde ke změně místa dodání v průběhu přepravy Zboží, je Dodavatel oprávněn doúčtovat dopravu dle aktuálního Ceníku Dodavatele, a pokud taková cena dopravy z Ceníku nevyplývá, pak cenu za přepravu zboží obvyklou.
- Odběratel nese veškeré náklady s přepravou Zboží spojené.
X. Výhrada vlastnictví, odpovědnost za vady a škody
- Odběratel se stává vlastníkem Zboží až po úplném zaplacení ceny celé dodávky Zboží.
- Nebezpečí za škody na Zboží přechází na Odběratele předáním Zboží v Místě plnění nebo zmařením možnosti předání Zboží podle Smlouvy.
- Odpovědnost Dodavatele za vady a práva z odpovědnosti za vady se řídí příslušnými ustanoveními občanského
zákoníku. Dodavatel neodpovídá za kvalitu Zboží a zprostí se odpovědnosti za vady Zboží také tehdy, jestliže Odběratel (nebo třetí osoba odlišná od Dodavatele):
- nezajistí v Místě plnění bezprostřední a kvalitní uložení, zpracování a ošetření Zboží v souladu s příslušnými platnými technickými normami;
- nesprávně manipuluje se Zbožím při jeho ukládání či zpracování;
- jakkoli upraví Zboží či do něj jakkoli zasáhne, tak že již není ve stavu, v němž bylo dodáno;
- požaduje nestandardní úpravu Zboží Dodavatelem;
- smísí Zboží s jiným od jiného dodavatele nebo jiné kvality či složení.
- Dodavatel nebude v žádném případě povinen Odběrateli k náhradě jakékoli újmy, k plnění povinností vyplývajících z práv Odběratele z vad Zboží nebo k jiné kompenzaci za porušení Smlouvy nebo povinností v rozsahu, v jakém by tyto nároky v souhrnu převyšovaly částky cen Zboží přijaté od Odběratele.
XI. Dodací lhůty
- Odběrateli zboží v přiměřené době vzhledem k výrobním a logistickým možnostem Dodavatele.
- V případech tzv. otevřených termínů (dílčí dodávky na výzvu Odběratele) je Dodavatel oprávněn oznámením Dodavateli odložit dílčí termín dodání a/nebo rozložit dílčí dodávku Zboží do více dodávek s různými termíny dodání.
- Dodavatel nenese odpovědnost za nedodržení sjednané dodací lhůty, nastane-li nestandardní situace, která nebyla způsobena Dodavatelem, jako např. přírodní pohromy, povětrnostní či klimatické podmínky, stávky, války, požáry, veřejnoprávní překážky, dopravní uzavírky, jakož ani v případě, že původní subdodavatel Dodavatele nedodá Zboží včas (dále jen „překážky vyšší moci“).
- Dodavatel má v případech překážky vyšší moci právo odstoupit od Smlouvy či jednostranně změnit termín dodání Zboží.
- Dodavatel je povinen oznámit Odběrateli vznik překážky vyšší moci. Trvá-li překážka vyšší moci déle než jeden týden, je Odběratel oprávněn od Smlouvy odstoupit.
- Po pominutí překážky vyšší moci dodá Dodavatel Zboží Odběrateli ve lhůtě pěti pracovních dnů, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
XII. Přeprava zboží
- V případě, že Dodavatel zajišťuje dodávku Zboží do Místa plnění dle určení Odběratele mimo provozovnu Dodavatele a cena dopravy není sjednána ve Smlouvě, je Dodavatel oprávněn účtovat cenu za přepravu Zboží dle aktuálního Ceníku Dodavatele, a pokud taková cena v Ceníku není uvedena, pak cenu za přepravu obvyklou.
- Odběratel nese veškeré další náklady s přepravou Zboží Spojené, pokud se ve Smlouvě Dodavatel s Odběratelem nedohodli jinak.
XIII. Zvláštní ustanovení o smlouvě o převzetí odpadu
- Ustanovení tohoto článku VOP se užijí jen na smlouvy o převzetí odpadu (dále jen „Smlouva o převzetí odpadu“) sjednané mezi Dodavatelem a Odběratelem. Tam, kde se na jiných místech těchto VOP hovoří o Smlouvě, platí tato ustanovení obdobně také pro Smlouvy o převzetí odpadu. Pro případ kolize ustanovení tohoto článku VOP s ostatními ustanoveními VOP mají ustanovení tohoto článku přednost. V případě kolize těchto ustanovení VOP se smlouvou o převzetí odpadu má přednost ustanovení smlouvy.
- Smlouva o převzetí odpadu bude uzavřena v písemné podobě, nebo ve formě akceptace cenové nabídky Dodavatele, která může být učiněna formou emailové korespondence.
- Odběratel je vlastníkem odpadu až do doby zaplacení odměny sjednané ve Smlouvě o převzetí odpadu. V případě, že se Odběratel dostane do prodlení se zaplacením odměny za převzetí odpadu deset pracovních dnů a více,, je Dodavatel oprávněn od Smlouvy o převzetí odpadu odstoupit tento odpad navézt zpět původci odpadu, případně samotnému Odběrateli, pokud se bude jednat o osobu od původce odpadu odlišnou. Dále je Dodavatel oprávněn v takovém případě účtovat náklady na dopravu, kdy ustanovení článku XIV. VOP se použijí obdobně. V případě, že Dodavatel nevyužije práva odpad zavézt zpět, má dodavatel stejná práva jako skladovatel v souladu s ust. § 2415 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
- Odběratel je povinen před předáním odpadu Dodavateli zařadit odpad podle druhu a kategorie a nakládat s ním podle jeho skutečných vlastností.
- Dodavatel má právo nepřevzít odpad až do okamžiku předání rozboru vzorků Odběratelem. Ani převzetím odpadu Dodavatelem se Odběratel nezbavuje povinnosti předat výše uvedené výsledky rozborů Dodavateli.
- Nepředá-li Odběratel prokazatelně Dodavateli uvedené rozbory vzorků ani ve lhůtě do tří dnů od převzetí odpadu, zajistí rozbory vzorků Dodavatel, kdy náklady následně přeúčtuje Objednateli. Současně Dodavateli vznikne nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 10 000 Kč za každý jednotlivý případ. Přeúčtované náklady a smluvní pokuta jsou splatné ve lhůtě do 7 dnů ode dne doručení písemné výzvy Dodavateli Odběrateli, která může být učiněna ve formě prostého emailu.
- V případě zhoršení klimatických podmínek, které by mohly ohrozit zdraví a život pracovníků, si Dodavatel vyhrazuje právo na uzavření provozovny.
- Právní vztah vzniklý smlouvou o převzetí odpadů může mimo jiné zaniknout na základě těchto skutečností:
dohodou smluvních stran,
– oznámením Odběratele o tom, že již byla ukončena jeho potřeba ukládat odpad,
– oznámením Dodavatele o tom, že byla ukončena činnost jeho provozovny v místě plnění,
– odstoupením kterékoliv smluvní strany od Smlouvy o převzetí odpadu po předchozím upozornění s uvedením důvodu, který znamená porušení smluvních ujednání nebo zákona druhou smluvní stranou.
XIV. Reklamace
- Odběratel je povinen zkontrolovat každou dílčí dodávku Zboží ihned při jejím dodání.
- Zjevné vady Zboží a vady spočívající v množství Zboží je Odběratel povinen oznámit (vytknout) při dodání první vadné dodávky Zboží (nejpozději do jednoho pracovního dne dle článku VII. odst. 11 těchto VOP), ostatní vady ihned po jejich zjištění, nejpozději však do pěti dnů od dodání; kdy v opačném případě nároky Odběratele z vadného plnění zanikají.
- Vada dodaného Zboží musí být uplatněna písemně a musí obsahovat následující údaje:
- datum dodání Zboží, číslo Dodacího listu;
- druh a množství vadného Zboží;
- úplný a přesný popis vady;
- určení práv uplatňovaných Odběratelem.
- Reklamované Zboží musí být uloženo tak, aby nemohlo dojít k záměně, smísení či zániku jednoznačného určení Zboží a jeho vlastností; v opačném případě zanikají práva Odběratele z vadného plnění. Odběratel se zavazuje umožnit Dodavateli ověření kvality reklamovaného Zboží, provést odběr vzorků za přítomnosti zástupců obou stran, případně i zástupce zkušebny, na které se smluvní strany dohodnou.
- Prokáže-li Odběratel nedostatek množství nebo kvality dodaného Zboží, je oprávněn požadovat dodání náhradního Zboží, doplnění do požadovaného množství nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Pokud Odběratel převezme necertifikované kamenivo (bez ohledu na prohlášení výrobce), není oprávněn namítat vady tohoto Zboží.
XV. Zajištění
- Při prodlení Odběratele se zaplacením závazku vůči Dodavateli může Dodavatel zadržet a neplnit v takových případech i dosud nesplněné dodávky, a to i na základě potvrzených objednávek a zrušit všechny Smlouvy, aniž to znamená porušení Smlouvy nebo práva na odstoupení od ní. Zároveň má Dodavatel při zadržení plnění právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uchováním zboží od Odběratele. V případě prodlení více než 30 dní po řádné lhůtě splatnosti jakékoli pohledávky za Odběratelem, má právo Dodavatel zesplatnit i pohledávky před splatností, kdy ke zesplatnění dochází okamžikem doručení tohoto oznámení. Ustanovení platí i pro případ, kdy je na Odběratele zahájeno insolvenční řízení.
XVI. Obchodní tajemství
- Odběratel a Dodavatel se zavazují, že veškeré obchodní informace, hodnocení kvality apod., které během plnění podle kterékoliv Smlouvy získají od druhé smluvní strany, aniž je měli dříve k dispozici, budou udržovat v tajnosti, nevyužijí je ke svému finančnímu či jinému prospěchu, nezpřístupní je třetím stranám bez písemného souhlasu obou stran a nepoužijí tyto informace k jiným účelům než k plnění Smlouvy.
XVII. Sankce
- V případě prodlení Odběratele se splněním jakéhokoliv peněžitého dluhu, nebo jeho části, je Dodavatel oprávněn vedle zákonného úroku z prodlení požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,3 % z dlužné částky za každý den prodlení následující po 30. dni prodlení.
- Neodebere-li Odběratel objednané Zboží do 30 dnů od výzvy Dodavatele k odběru, je povinen Dodavateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 100 % sjednané ceny. Právo na náhradu škody tím není dotčeno.
XVIII. Skončení Smlouvy
- Smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran či odstoupením od smlouvy za podmínek níže uvedených.
- Nezaplatí-li Odběratel cenu za Zboží do 10 dnů ode dne splatnosti faktury nebo neodebere-li Zboží do 10 dnů od sjednaného termínu dodání či výzvy k odběru, je Dodavatel oprávněn od Smlouvy odstoupit, a to formou prostého emailu zaslaného Odběrateli.
- Obě smluvní strany si vyhrazují právo odstoupit od Smlouvy v případě opakovaného hrubého porušení smluvních podmínek druhou smluvní stranou nebo v případě, že druhá ze smluvních stran vstoupila do likvidace, ukončila podnikatelskou činnost na základě rozhodnutí správního orgánu nebo bylo rozhodnuto (byť jen nepravomocně), že je v úpadku.
- Dodavatel je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě platební neschopnosti Odběratele nebo v případě zahájení insolvenčního řízení proti Odběrateli, a to i v prvních třiceti dnech od prohlášení konkurzu.
- Odstoupením od smlouvy nezaniká právo na náhradu škody vzniklé porušením smluvních povinností.
- Odstoupení od smlouvy jé možné učinit také formou prostého emailu zaslaného oprávněnou osobou druhé smluvní straně.
XIX. Zpracování osobních údajů
- Dodavatel poskytuje svým Odběratelům široké portfolio produktů a služeb prostřednictvím geograficky dostupné prodejní sítě podporované odbornou obsluhou.
- V rámci zajišťování svých činností zpracovává Dodavatel osobní údaje a vůči těmto zpracováním je Dodavatel v postavení správce osobních údajů.
- Dodavatel zpracovává osobní údaje zejména pro tyto účely:
Výkon pracovněprávní agendy
Výkon smluvní a účetní agendy vůči svým Odběratelům a obchodním partnerům
Zabezpečení činnosti společnosti
Ochrana osob, majetku a obchodních informací
Marketing
- Informace o zpracování osobních údajů: 1. Právním základem pro zpracování osobních údajů je podle čl. 6. obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) odst. 1 písmen: 2. Zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů.
- Osobní údaje nejsou předávány jiným osobám, pokud povinnost jejich předání orgánům, úřadům či institucím není Dodavateli uložena zvláštním právním předpisem.
- Při zpracování osobních údajů u Dodavatele nedochází k automatizovanému rozhodování, na jehož základě by byly činěny úkony či rozhodnutí, jejichž obsahem by byl zásah do práv či oprávněných zájmů občanů.
- Osobní údaje jsou zpracovávány pouze po nezbytnou dobu, která je individuální pro jednotlivé účely zpracování. Tato doba může být prodloužena jen v případě, že to nařizuje právní předpis. Po uplynutí této doby jsou osobní údaje zlikvidovány.
- Odběratel má právo:
- požadovat umožnění přístupu k osobním údajům,
- požadovat opravu nepřesných osobních údajů (pokud se domníváte, že osobní údaje zpracovávané u Dodavatele jsou nepřesné),
- požadovat vymazání osobních údajů, popř. požadovat omezení jejich zpracování,
- podat stížnost u dozorového orgánu.
XX. Rozhodné právo a rozhodování sporů
- Závazky smluvních stran se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a ostatními použitelnými obecně závaznými právními předpisy České republiky.
- Případné vzniklé spory se zavazují účastníci řešit přednostně dohodou. V případě, že se nedohodnou, sjednávají si pro řešení soudní cestou dle zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, před věcně a místně příslušnými soudy České republiky.
XXI. Závěrečná ustanovení
- V případě, že se kterékoli ustanovení těchto VOP nebo Smlouvy stane neúčinným nebo nevymahatelným, nebo bude zdánlivé, zbývající ustanovení těchto VOP a Smlouvy zůstávají v platnosti. V takovémto případě smluvní strany takové neúčinné, nevymahatelné nebo zdánlivé ustanovení nahradí ustanovením, které bude co možná nejblíže odpovídat ekonomickému účelu takového neúčinného, nevymahatelného nebo zdánlivého ustanovení.
- Dodavatel je oprávněn jednostranně měnit ustanovení VOP. Pro Objednatele jsou změny VOP závazné okamžikem podpisu nových VOP nebo 3. den od jejich zveřejnění na internetových stránkách https://www.sypke-hmoty.cz/vop, kdy vztahy mezi Dodavatelem a Objednatelem ohledně jednotlivých objednávek, dodávek a služeb se řídí zněním VOP platným v době uzavření smlouvy. Objednatel výslovně prohlašuje, že každou jednotlivou objednávku činí se znalostí aktuálních platných VOP.
- Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 02.01.2025 a v plném rozsahu ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí
V Ostravě dne 02.01.2025
Tomáš Kroček, jednatel
** všeobecné obchodní podmínky VOP – stáhnout